Sabtu, 5 Januari 2008

dah balik dah outstation

aku outstation ke sabah, bila aku balik semua tanya mcmana sabah...macamana aku nak cakap, tiga hari dua malam aku kat sana aku duk kat site je...benda yang nak di pasang tu buat hal...tiga hari dua malam aku duk tgk benda tu...tak boleh gak selesai problemnya...jadi skang aku dah bawak balik satu bahagian dari sistem tu yang mungkin rosak...satu bahagian alat tu dah berharga RM12000...tu harga kami kira kat sana laaa..pergi balik naik air asia...penerbangan tambang murah...servis baik...cuma masa pramugari dia tu kutip sampah tu....adui x senonoh betul...di bawanya plastik sampah hitam tu dalam kabin dari belakang sampai depan dan dari depan sampai belakang...x ke nampak x professional sangat gayanya...taula tambang murah....tapi bawa plastik sampah depan muka penumpang...patut di ubah cara yang sebegitu...hehe
aku balik abang aku lak suruh aku pegi ambik bibib baru membe dia agaknya..kat pudu...ni ajak membe tunjuk jalan...haha...bukantak tau, tapi aku jarang pegi sana; so aku takut sesat dan bibib tu harus di hantar ke kelantan malam ni gak...kalu tak nakletak kat mana....isk!isk!isk!....tapi dapatla upahnya...hehehehe...ni bibib bukan PATI...tapi PADI(pendatang asing dengan izin)....hehehe
hari ni aku dapat gaji pertama kerja sebagai engineer...lusa dah kena gi training kat hotel di KL...aku tgk cost untuk gi training yang ni hari tu ada la dekat-dekat seribu ringgit malaysia....training by ASHRAE dengan kerjasama BEM...moto aku skang ni...bersusah-susah dahulu dan bersenang-senang kemudian....hahaha

Tiada ulasan: